Małe i średnie firmy z pewnością nie mają na polskim rynku zbyt łatwego życia. Konkurencja czyha na nie z każdej strony, a na jej tle, niezwykle ciężko się jest wybić. Co więcej szaleńczy wyścig o każdego kolejnego klienta, wydaje się nie mieć końca. Mniejsze firmy nie mają również zbyt wysokiego budżetu na to, by postawić wszystko na jedną kartę, którą są zaawansowane i rozbudowane działania promocyjne. Wobec tego muszą one upatrywać swojej szansy głównie na rynku lokalnym, czyli w najbliższym otoczeniu przedsiębiorstwa. To z pewnością od razu przyniesie zauważalne rezultaty. Właśnie w tym momencie, z pomocą małym i średnim przedsiębiorstwom przychodzi lokalne SEO. Jednak na czym ono dokładnie polega?

Lokalne SEO szansą dla małych i średnich firm!

Lokalne SEO jak sama nazwa wskazuje to działania w zakresie pozycjonowania, jednak przyjmują one charakter lokalny. W praktyce pozycjonowanie stron www skupia się nie tylko na samych frazach kluczowych, które wpisują użytkownicy do wyszukiwarki, ale także na danej lokalizacji. Warto w tym momencie podkreślić fakt, że internauci znajdujący się w okolicy, zwykle dodają lokalizację do zapytań, na których im niezwykle zależy. Wówczas oczywistym jest fakt, że danego produktu czy usługi potrzebują „na już”. W efekcie można powiedzieć, że klienci lokalni mają o wiele wyższą tendencję zakupową i z reguły szybciej podejmują decyzje. Strona pozycjonowana lokalnie- na daną frazę oraz na daną lokalizację, która wyświetli mu się jako pierwsza, będzie dla niego wówczas najbardziej wartościowa. Małe, lokalne firmy, powinny więc w lokalnym SEO upatrywać swojej szansy odnośnie wybicia się na tle konkurencji i przyciągnięcia do siebie potencjalnych klientów. Z pewnością szybko zauważą pozytywne rezultaty podjętych w tym zakresie działań.

Lokalne SEO a geolokalizacja

Okazuje się, że lokalne SEO to znacznie więcej niż jedynie np. pozycjonowanie w WarszawieTe działania optymalizują stronę nawet w momencie, kiedy użytkownik nie doda do zapytania lokalizacji. Wówczas skutecznie działa geolokalizacja Google. To właśnie dzięki niej, Google może oczytać pozycję geologiczną użytkownika, a następnie wyświetlić mu w odpowiedzi na jego zapytanie tylko te wyniki, które faktycznie znajdują się najbliżej. Wówczas pozycjonowanie lokalne musi również wiązać się z dodaniem pinezki w Google Maps i oznaczeniu firmy. W taki sposób staje się ona widoczna nawet w momencie, kiedy do słowa kluczowego nie będzie dodana lokalizacja. Lokalne SEO jest więc niezwykle złożonym procesem.