W Internecie od lat krąży powiedzenie „Content is a king”. W ostatnim czasie to zdanie zaczęło wybrzmiewać coraz mocniej. Nic więc dziwnego, że wiele firm decyduje się na inwestycje w content marketing, licząc na to, że przyniosą one pokaźny przychód. W większości przypadków tak właśnie jest! Dowiedz się, czym jest content marketing, jakie korzyści oferuje oraz kto może na nim zyskać.

Co to jest content marketing?

Content marketing to przemyślane i strategiczne tworzenie treści, a następnie dostarczanie ich do grupy docelowej. W praktyce oznacza pisanie przydatnych artykułów, robienie angażujących zdjęć i nagrywanie wartościowych filmów, które powinny edukować lub bawić. Ich celem jest zbudowanie długofalowej relacji z odbiorcami. W konsekwencji sprawi to, że osoby po drugiej stronie ekranu będą nam ufać, a tym samym śmielej korzystać z naszych usług oraz produktów. Dlaczego? Sprawdźmy to na przykładzie Ani. Ania chce kupić telewizor. Wybrany przez nią model jest dostępny w sklepie A, B i C. O placówce A nigdy nie słyszała. Reklamy B kilkukrotnie przeleciały jej przed oczyma. Sklep C natomiast zatrudnił specjalistę, który tworzy angażujące i śmieszne filmiki dotyczące elektroniki. Ania już nie raz widziała je w Internecie. Od kogo kupi Ania? Wszystko wskazuje na to, że od punktu C, ponieważ to właśnie z nim wiążą ją największe emocje.

Jakie korzyści oferuje content marketing?

Content marketing jest często wykorzystywany w działaniach marketingowych, ponieważ daje wiele korzyści. Są to m.in.:

  • wzrost sprzedaży – im więcej razy widzimy daną markę w otoczeniu pozytywnych komunikatów, tym chętniej od niej kupujemy;
  • wzrost liczby nowych klientów – dzięki strategicznym działaniom content marketingowym marka może przyciągnąć do siebie nowych klientów;
  • wzrost lojalności aktualnych klientów – dzięki pozytywnym komunikatom płynącym z treści content marketingowych klienci chętnie wrócą na kolejne zakupy;
  • wzrost widoczności w mediach społecznościowych – dobrze przeprowadzony content marketing ma szansę stać się viralowy; dzięki temu użytkownicy social mediów będą go sobie wzajemnie polecać, a marka zyska darmową promocję;
  • zwiększenie ruchu na stronie – zainteresowani użytkownicy będą chętniej wchodzić na witrynę marki, co będzie również pozytywnym sygnałem dla algorytmów Google, dzięki czemu strona może znaleźć się wyżej w wynikach wyszukiwania;
  • niski koszt reklamy – choć content marketing wymaga czasu, systematyczności i przemyślanych działań, to sumarycznie jest znacznie tańszy niż inne formy promocji, np. płatna reklama.

Kto powinien zainwestować w content marketing?

W content marketing powinien zainwestować każdy, kto sprzedaje cokolwiek w Internecie. Praktyka pokazała, że nawet tzw. trudne branże mogą korzystać z przemyślanego tworzenia i dystrybuowania wartościowych treści. Niezależnie więc od tego, czy dopiero stawiasz pierwsze kroki w świecie biznesu, czy masz już świetnie prosperującą firmę, content marketing jest dla Ciebie. Na każdym etapie rozwoju pomoże Ci zdobyć nowych klientów i zwiększyć przychody.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, warto sprawdzić przewodnik po Content marketingu: https://cyrekdigital.com/pl/baza-wiedzy/content-marketing/.