Część osób, które nie chcą wiązać się z operatorem komórkowym długoterminową umową abonamentową decyduje się na zakup numeru w systemie prepaid, czyli na kartę.

Numery takie działają na zasadzie przed płacowej, czyli abym móc zadzwonić musimy mieć wpłacone na konto numeru pieniądze, z których to pobierana jest opłata za każde połączenie zgodnie z cennikiem operatora. W momencie, kiedy zabraknie środków na naszym koncie możliwość dzwonienia, wysyłania wiadomości i korzystania z internetu zostaje zablokowana, numer jest w stanie tylko odbierać połączenia.

Tak samo ma się sytuacja ze stałymi pakietami, jeżeli mamy uruchomiony jakąś cykliczną usługę, np. pakiet internetu nie odnowi się na następny okres, jeżeli zabraknie środków na koncie numeru.

Aby zabezpieczyć się przed nagłym unieruchomieniem telefonu, każdy operator przewidział kilka sposobów kontrolowania naszego stanu konta. Poniżej znajdziecie Państwo zestawienie sposobów sprawdzenia stanu konta numeru na kartę u czterech głównych polskich operatorów.

Jak sprawdzić stan konta w T-Mobile?

Operator T-Mobile ujednolicił w ostatnim czasie sposób samodzielnego kontrolowania naszych numerów (abonentowych i na kartę) wprowadzając mobilną aplikację Mój T-Mobile.

W przypadku numeru na kartę aplikacja ta pozwala na sprawdzenie stanu konta i jego daty ważności. Jeżeli mamy uruchomione cykliczne pakiety to również najdziemy tutaj datę ich odnowienia oraz poziom ich zużycia. Mamy możliwość zmiany pakietu, dobrania nowego oraz możliwość doładowania konta poprzez przekierowanie do szybkich płatności.

Aplikacja Mój T-Mobile działa na telefonach dotykowych z systemem iOS oraz Android 5.0 i nowszym.

Co jednak, jeżeli mamy telefon starszego typu? Operator przewidział inne możliwości sprawdzenia stanu konta naszego numeru.

Jednym z nich jest ekspresowy kod *101# – po wprowadzeniu tego kodu i wciśnięciu zielonej słuchawki na ekranie telefonu wyświetli nam się informacja tekstowa o kwocie, jaka jest na koncie oraz dacie ważności numeru.

Możemy również uruchomić cykliczną usługę powiadamiania o stanie konta, będzie ona raz na dwa tygodnie przysyłała nam wiadomość sms ze stanem naszego konta. Można ją uruchomić poprzez wysłanie ekspresowego kodu *100*45# lub dzwoniąc do Biura Obsługi Klienta (BOA).

No i ostatnia opcja, taka dla cierpliwy to połączenie właśnie z BOA pod numerem *9602 (połączenie jest płatne zgodnie z naszym cennikiem).

Jeżeli chcemy doładować nasze konto możemy to zrobić on-line lub zakupić kupon w punktach stacjonarnych. Taki kupon posiada nadrukowany kod doładowujący. Należy użyć sekwencji *111*nasz kod# i nacisnąć zieloną słuchawkę, po chwili otrzymamy informację o doładowaniu konta.

Jak sprawdzić stan konta w Orange?

Pomarańczowy operator również posiada aplikację mobilną na telefony z systemem iOS i Android i podobnie jak w konkurencji nazywa się Mój Orange. Funkcjonalność aplikacji jest również podobna.

Sprawdzimy w niej saldo konta i datę ważności numeru. Stan naszych cyklicznych usług, mamy też możliwość ich modyfikacji. Również mamy możliwość doładowania naszego konta poprzez szybkie płatności. Aplikacja jest wspólna dla numerów na kartę oraz abonamentowych.

Oczywiście istnieje również opcja dla starszych telefonów, czyli kod ekspresowy, dzwoniąc na numer *124# otrzymam zwrotną informację tekstową na naszym ekranie o saldzie konta.

Operator posiada również Automatyczne Centrum Obsługi, dzwoniąc pod numer *500 otrzymamy wszystkie informacje o naszym koncie, nie tylko jego saldo.

Doładowanie konta kuponem odbywa się poprzez wprowadzenie kodu *125*kod doładowujący#

Jak sprawdzić stan konta w Plus?

Ponownie zaczniemy od aplikacji mobilnej, nosi ona nazwę Plus Online i może działać na telefonach z systemem Android 4.1 i nowszym oraz iOS. Jest dostępna dla klientów prepaid oraz abonamentowych. W przypadku numerów na kartę funkcjonalność jest niemal identyczna jak u poprzedników. Możemy w niej po za sprawdzenie stanu konta zarządzać posiadanymi pakietami i usługami. Sprawdzimy też statystyki dotyczące korzystania z internetu i wykorzystanych minut i smsów.

Również ten operator ma możliwość posługiwania się kodami ekspresowymi. Kod *100# pozwoli nam na otrzymanie wiadomości SMS z informacją o stanie konta. Kod *121# spowoduje przysłanie informacji o stanie i ważność posiadanych pakietów.

Doładowanie konta przy pomocy kuponu otrzymamy poprzez wprowadzenie kodu *123*kod z kuponu#

Pamiętajmy, że każdy kod ekspresowy zatwierdzamy zieloną słuchawką.

Jak sprawdzić stan konta w Play?

Również ten operator (Play) przygotował dla swoich użytkowników różne możliwości na sprawdzenie stanu konta. Ponownie zaczniemy od aplikacji mobilnej. W Play nosi ona nazwę Play24 i jest dostępna na telefony z systemem Android i iOS. Funkcjonalność tej aplikacji jest podobna jak u poprzedników, sprawdzimy w niej saldo konta, datę ważności numeru. Mamy też informację o naszych pakietach i możliwość ich modyfikacji.

Kod ekspresowy *101# tak jak w przypadku T-Mobile wyświetli na ekranie informację o stanie i ważności konta.

Zawsze też możemy zadzwonić na BOA i porozmawiać z konsultantem, ale tej metody nie polecamy ze względu na czas oczekiwania na połączenie.

Kod na doładowanie konta za pomocą kuponu doładowującego to *100*kod doładowujący#

Jak widać powyżej każdy z operatorów oferuje kilka metod na sprawdzenie stanu konta naszego numeru na kartę, najlepszym rozwiązaniem jest instalacja aplikacji do zarządzania kontem lub zapisanie sobie w kontaktach kodu ekspresowego. Częste sprawdzenie stanu naszego konta pozwoli uniknąć przykrej niespodzianki w postaci braku środków.