Branża e-commerce rozwija się w szalonym tempie. Nic nie wskazuje na to, aby miała wyhamować. Ludzie pokochali zakupy przez internet i często w ten sposób nabywają nie tylko produkty, ale też usługi. Wciąż można zaistnieć w e-commerce, trzeba tylko wiedzieć, w jaki sposób pozyskać klientów, a wcześniej do nich dotrzeć. W tym przypadku odpowiedzią jest e-mail marketing.

Czym jest e-mail marketing?

Jak sama nazwa wskazuje, e-mail marketing to różnego rodzaju działania zmierzające do promowania marki i zwiększania sprzedaży, które prowadzone są za pośrednictwem poczty e-mailowej. Współcześnie mnóstwo ludzi korzysta z poczty internetowej. Sporo osób posiada więcej niż jeden adres. Pozyskiwanie tych adresów, które znajdują się następnie w bazie danych, odpowiednie ich zabezpieczenie i przechowywanie, to ogromne wyzwanie. Dlatego też każdy, kto chce go wykorzystać do promowania swojej marki, zwyczajnie musi korzystać z usług specjalistów. Firmy zajmujące się e-mail marketingiem zabezpieczają odpowiednio maile, które ludzie dobrowolnie podają po to, aby otrzymywać powiadomienia o promocjach, wyprzedażach i nowych produktach.

Jak rozpocząć przygodę z e-mail marketingiem?

W jaki sposób rozpocząć swoją przygodę z e-mail marketingiem? Warto komunikować się ze swoimi odbiorcami na własnych social mediach, na przykład na Instagramie lub na Facebooku. To właśnie tam można zostawić informacje o tym, a osoby zainteresowane nowymi promocjami mogą zapisać się na powiadomienie, podając swój adres internetowy. Można zrobić to też w inny sposób, na przykład wrzucając odpowiedni widget na stronę internetową. Osoby dobrowolnie przekazujące swój adres e-mailowy będą dostawały interesujące je powiadomienia. Adresy muszą być strzeżone, co związane jest między innymi z rodo. Oprócz uwzględnienia zasad RODO, warto pamiętać również o tym, jak łatwo wpaść na czarną listę mailingową za wiadomości, które nie są przydatne. Dlatego też należy z rozwagą rozsyłać mailing, a najlepiej zwrócić się do specjalistów, którzy upewnią się, że nasz email marketing nie będzie widniał na liście RBL SPAM

Co daje e-mail marketing?

Jakie realne korzyści dla firm i marek niesie e-mail marketing? Po pierwsze wzrost sprzedaży. Niektóre firmy funkcjonują tylko i wyłącznie w ten sposób, że mają tak zwane dropy, a zatem określoną liczbę produktu, który wchodzi do sklepu w danym dniu i o ściśle wybranej godzinie. Wtedy wraz z powiadomieniem, osoby zapisane na listę dostają linka za pomocą którego mogą wejść do sklepu. To najszybszy sposób, aby kupić rzeczy, które interesują konkretnego klienta. Wzrost sprzedaży to zatem największe korzyści e-mail marketingu. Poza tym to też promocja sklepu, zwiększenia zainteresowania marką oraz utrzymanie zainteresowania klientów. Nawet jeżeli w sklepie nie dzieje się nic, newsletter wysłany raz w tygodniu może pomóc w zaprezentowaniu kolekcji sklepu, poinformować o tym, co ciekawego dzieje się w firmie czy marce. To jeden z szybkich sposobów na komunikację z odbiorcami. Email marketing ma ogromny potencjał. Kto jeszcze nie korzysta z tego sposobu promowania i sprzedaży, musi jak najszybciej naprawić ten błąd. Niektóre marki tylko i wyłącznie opierają swoją sprzedaż poprzez komunikację za pomocą newslettera. Osiągają niesamowite zyski, co jest najlepszym dowodem na to, że to działa.