Pozycjonowanie stron WWW to temat rzeka. Działania pozycjonerskie opierają się na czynnościach, które mają mieć korzystny wpływ na widoczność strony w wyszukiwarce. Skupia się przede wszystkim na pozyskiwaniu linków zewnętrznych (link building), optymalizacji samej witryny oraz publikowaniu zoptymalizowanych treści w obrębie strony internetowej. Jest to jednak również szereg innych działań, które składają się na cały proces pozycjonowania. Jest to jednak działanie, które wymaga dużego zaangażowania, wnikliwych analiz oraz ciągłego monitorowania efektów. W określonych odstępach czasu należy ponawiać wykonywane czynności, stale podtrzymując, a następnie poprawiając pozycję. Jeśli działania przestaną być wykonywane, efekty przestaną się utrzymywać, a widoczność witryny spadnie. Dodatkowo, algorytmy Google również są co pewien czas aktualizowane, przez co niektóre czynności wykonywane jeszcze w poprzednim miesiącu, w tym mogą nie przynosić już pożądanych skutków, a nawet mogą zostać uznane za nielegalne. Pozycjonowanie stron WWW nie jest wobec tego łatwym zadaniem i chociaż z pewnością można się podszkolić w tej kwestii i samodzielnie zwiększać widoczność swojej firmy, to zdecydowanie lepszym oraz skuteczniejszym sposobem będzie znalezienie odpowiednich specjalistów. W taki sposób możesz być pewien, że Twoja strona znajdzie się w odpowiednich rękach, a Ty zobaczysz jasno przedstawione analizy i raporty ukazujące efektywność działań.

Jak ustalana jest kolejność wyników wyszukiwania?

Wiele osób, którym ta tematyka jest obca, może zastanawiać się, jak to właściwie się dzieje, że niektóre strony zajmują wyższe pozycje na listach wyszukiwania niż inne. Pierwszą rzeczą, którą możesz zauważyć, są reklamy, czyli pierwsze trzy widoczne pozycje. Są one płatne i ustawiane przez jeszcze innych specjalistów. Wyniki naturalne, czyli te, które zobaczysz tuż niżej, to ranking stron, które są najlepiej wypozycjonowane. Ta kolejność nigdy nie jest przypadkowa i zależy od tego, w jakim stopniu dana witryna wpasowała się we wpisaną w wyszukiwarkę frazę. Na pozycję strony na listach rankingowych wpływają zatem przede wszystkim czynniki, które mają bezpośredni związek z popularnością strony w sieci oraz te, które związane są z jej funkcjonowaniem oraz treściami, znajdującymi się w jej obrębie. Tych wszystkich elementów jest na tyle dużo, że nie sposób ich wszystkich wymienić w skrócie. Warto jednak pamiętać, jakiego rodzaju działania mają wpływ na pozycję.

pozycjonowanie stron internetowych

Na wyniki wyszukiwania największy wpływ mają:

  • bezpośrednie wizyty na stronie;
  • czas, który użytkownicy spędzają w jej obrębie;
  • współczynnik odrzuceń;
  • liczba linków zwrotnych oraz domen odsyłających;
  • liczba linków dofollow;
  • długość treści;
  • gęstość i jakość słów kluczowych w treści, anchorach, tytule itp.;
  • bezpieczeństwo witryny;
  • i wiele innych.

Pozycjonowanie stron internetowych i jego zalety

Korzyści z pozycjonowania jest naprawdę dużo. Warto jednak zadbać o to, aby zajęli się tym zadaniem wyłącznie profesjonaliści. Dobre, skuteczne pozycjonowanie znacznie zwiększy Twoją szansę na zyski, dzięki poszerzeniu grona potencjalnych Klientów. Zwiększy również znacznie ruch w obrębie witryny, a co za tym idzie Twoją rozpoznawalność. Wyższa pozycja przyczyni się także do zwiększenia zaufania użytkowników, którzy zaczną postrzegać Cię jako eksperta. Konkurencja oczywiście będzie, ale zostawiając ich za sobą na listach wyszukiwania, sprawisz, że potencjalny Klient chętniej wybierze Twoją firmę. Możesz jednak pomyśleć, że przecież są jeszcze reklamy, które zajmują najwyższe pozycje w wyszukiwarce. Zgadza się, jednak warto zauważyć, że użytkownicy znacznie częściej wybierają wyniki organiczne, niż sponsorowane.

Zainteresowałeś się tematyką pozycjonowania? Chcesz wdrożyć działania pozycjonerskie do swojej firmy, aby trafić do większego grona odbiorców? Znajdź firmę taką jak https://www.ibif.pl/oferta/pozycjonowanie, która sprawi, że Twoja pozycja będzie stale wzrastać, a dodatkowo pozwoli Ci na monitorowanie efektów. Dzięki temu z powodzeniem określisz, czy ustalone przez Ciebie cele zostały zrealizowane, czy może konieczne będzie wprowadzenie pewnych ulepszeń. Wybierz doświadczony zespół, który w rzetelny i odpowiedzialny sposób przyczyni się do sukcesu Twojej firmy!