Czy wystarczy stworzyć witrynę WWW, żeby zaistnieć w sieci? Zdecydowanie nie. Profesjonalne projektowanie stron internetowych dla firm powinno uwzględniać wiele czynników, takich jak strona wizualna, sposób prezentowania oferty, przyjazność dla użytkownika, a także dostosowanie do wymogów SEO. Z tego właśnie względu warto zadbać o to, aby tematem zajęła się profesjonalna agencja interaktywna, dzięki której wraz ze stroną powstanie także identyfikacja wizualna marki.

Projektowanie stron internetowych – jak zachwycić internautę?

Wiele stron po prostu jest. Nie odrzucają, ale tez nie zachwycają. Po prostu giną w tłumie i łatwo o nich zapomnieć. Jak temu zapobiec i sprawić, że projektowanie strony internetowej dla Twojej firmy zakończy się stworzeniem prawdziwej perełki, która będzie łatwa do rozpoznania i już na starcie sprawi, ze potencjalni klienci będą wiedzieli, że „tutaj dbają o szczegóły”? Najlepiej zlecić prace nad nią takiemu studiu developerskiemu, które zrobi wszystko, co zrobiłaby agencja brandingowa.

Chodzi o to, że naprawdę dobra agencja nie tylko zaprojektuje i zbuduje stronę, lecz również pomyśli o niej w szerszym kontekście. Stworzy więc projekt logo i przygotuje wszystko, co jest potrzebne, by powstała identyfikacja wizualna firmy. Dopasuje kolory, które będą ze sobą współgrać, zaproponuje fonty do stosowania w firmowej komunikacji, a mając to wszystko stworzy spójny dokument, jakim jest księga identyfikacji wizualnej – czyli materiał przydatny w trakcie tworzenia reklam promujących Twoją firmę.

Projektowanie stron internetowych dobrych dla Google

No dobrze, ale wygląd liczy się wtedy, gdy ktoś już na witrynę trafi. Co jednak zrobić, aby całość była jak najbardziej przyjazna dla działań SEO? Najlepiej zlecić projektowanie stron WWW takiej agencji, której pracownicy wiedzą co zrobić, aby ewentualny późniejszy proces pozycjonowania wymagał jak najmniejszych zmian technicznych.

To dość istotne, ponieważ zasady SEO ciągle się zmieniają – i profesjonalni webdeveloperzy powinni być gotowi na ewentualne modyfikacje w dotychczasowych praktykach konstruowania stron.

Projektowanie stron internetowych, na których łatwo kupować

Choć łatwo o tym zapomnieć, projektowanie stron internetowych nie może zakończyć się na zadbaniu o ładną prezentację wizualną. Kluczowe jest to, aby internauta, który już trafi na witrynę, potrafił się w niej odnaleźć i bezproblemowo dokonać zamówienia. A to oznacza, ze projektanci powinni być obeznani z zasadami użyteczności (UX) i tak przygotowywali architekturę informacji, żeby było jasne gdzie co się znajduje.

Zauważ, ze dobrze przygotowana strona powinna być tez szybka w obsłudze i sprawnie działać zarówno na desktopie, jak i na urządzeniach mobilnych. Co więcej, nie wystarczy, że witryna wyświetli się na smartfonie. Projektowanie stron internetowych zdatnych do użytkowania mobilnego powinno tez uwzględniać odpowiednie modyfikacje menu (aby na mniejszym ekranie nadal pozostawało czytelne), czy fakt, że klikanie linków nie powinno być utrudnione. Czyli krótko mówiąc szeroko pojęta wygodę przy sposobie nawigowania nieco odmiennym, niż w przypadku ekranu laptopa.