Stworzenie własnej aplikacji to klucz do sukcesu wielu firm. Polacy mogą się pochwalić sporą wiedzą w tym temacie. Dzięki wykorzystaniu swojego doświadczenia, itCraft tworzy aplikacje mobilne i webowe nie tylko dla ojczystych zleceniodawców. Ile obecnie kosztuje stworzenie aplikacji mobilnej? Czym różnią się od siebie aplikacje B2C i B2B?

Aplikacje B2C – business to consument

Większość firm zleca wykonanie właśnie aplikacji B2C. Umożliwiają one bezpośrednią sprzedaż klientom swoich usług lub produktów. Zwykle pliki posiadają takie funkcje jak koszyki zakupowe, katalogi produktów, bramki płatności i opinie klientów. Sami zleceniodawcy korzystają na co dzień z mnóstwa aplikacji B2C – od aplikacji do zamawiania jedzenia, po e-commerce i aplikacje lojalnościowe. Ich celem jest zwiększenie sprzedaży i przychodów danej firmy, dzięki umożliwieniu klientom wygodnego i szybkiego zrobienia zakupów, w dowolnym momencie i z dowolnego miejsca z dostępem do sieci. Zazwyczaj darmowe aplikacje B2C rozprowadza się poprzez sklep Google Pay lub Apple Store. Oznacza to także, że konkurencja jest bardzo wysoka, ale aplikacja może trafić do bardzo szerokiego grona odbiorców. Liczy się więc nie tylko koszt wypuszczenia aplikacji na rynek, ale też koszt ich rozwijania i aktualizacji.

Dlaczego warto zlecić stworzenie aplikacji B2C ekspertom?

Sukces aplikacji B2C zależy jedynie od satysfakcji użytkowników. Jeśli będzie ona mało intuicyjna lub źle zaprojektowana, potencjalni klienci szybko z niej zrezygnują. Dlatego budżet firmy przeznaczony na wdrożenie aplikacji warto wydać na podjęcie współpracy z jednym z renomowanych deweloperów. Profesjonalny partner to nie tylko gwarancja sukcesu produktu końcowego, ale też cenne podpowiedzi dotyczące alokowania budżetu w obszarach cennych z punktu widzenia Twojej firmy. Czy cały ten koszt ma szansę się zwrócić? Wydanie własnej aplikacji mobilnej nie jest tanie, a przecież podstawą sukcesu jest jej darmowy dostęp dla klientów. Jednak deweloperzy aplikacji B2C są w stanie przyjąć strategię monetyzacji, która może przynieść nawet całkowity zwrot kosztów. Jak to możliwe? Dzięki przestrzeni wewnątrz aplikacji, która umożliwia wstawienie reklam i powiadomień push, a przede wszystkim poprzez zakupy w aplikacji. Wiele marek o stabilnej pozycji na rynku decyduje się też na wydanie modelu abonamentowego dla użytkowników premium.

Stworzenie aplikacji B2B – business to business

W przeciwieństwie to B2C, aplikacje mobilne B2B nie są dostępne w sklepach z aplikacjami. Są one projektowane jako narzędzie współpracy pomiędzy firmami (stąd nazwa), które umożliwia dogranie dostaw, sprawną realizację zamówień i szybką komunikację między partnerami. Często spotykane aplikacje B2B to m.in. programy do zarządzania projektami czy do zarządzania łańcuchem dostaw. Bardzo popularnym modelem B2B jest oprogramowanie SaaS, które jest dostarczane klientom na zasadach subskrypcji. Najczęściej z takiego rozwiązania korzystają małe i średnie przedsiębiorstwa, które nie muszą posiadać aplikacji dokładnie dopasowanej do swoich potrzeb, lecz ogólne oprogramowanie poprawiające wydajność operacji. Duże firmy częściej decydują się na zlecenie deweloperom takim jak https://itcraftapps.com stworzenie własnej aplikacji B2B, zwłaszcza gdy wymagana jest specyficzna wiedza z branży.

Szacunkowy koszt stworzenia aplikacji mobilnej

Im bardziej skomplikowane zadanie i im więcej funkcji ma posiadać aplikacja, tym większy zespół profesjonalistów będzie musiał nad nią pracować. Dlatego, by poznać dokładną wycenę wejścia na rynek aplikacji, zapraszamy do kontaktu. Najprostsze aplikacje mobilne wahają się w przedziale od 30 -100 tys. złotych, a złożone aplikacje z wysokimi wymaganiami bezpieczeństwa mogą przekroczyć nawet koszt 1 mln złotych