Wszyscy doskonale wiemy, że o sukcesie każdej strony internetowej decyduje to, jak bardzo jest użyteczna. Spora część przedsiębiorców jednak często o tym zapomina i skupia swoją uwagę na zdjęciach, grafikach, czy też animacjach, które zawsze powinny być tylko i wyłącznie drugoplanowe. Dlaczego? Każdy użytkownik, który trafia na naszą stronę, chce uzyskać natychmiastową informację lub też wykonać konkretne zadanie, a my musimy mu na to pozwolić. W jaki sposób?

Odpowiednia struktura

Pod żadnym pozorem nie powinniśmy zmuszać naszych użytkowników do nadmiernego myślenia. Strona internetowa po prostu musi być intuicyjna, a także w pełni logicznie skonstruowana. W związku z tym w czasie projektowania należy pozbyć się każdego znaku zapytania, czyli decyzji, jaką musiałby podejmować internauta. W przypadku, gdy architektura oraz nawigacja nie jest intuicyjna, liczba zapytań drastycznie rośnie. Do czego to prowadzi? Oczywiście do odciągnięcia uwagi od użytkownika, który z minuty na minutę będzie coraz dalej od zrealizowania określonego celu na naszej stronie. Właśnie dlatego tak ważne jest to, aby postawić na prosty projekt, który może być oparty na tak zwanej siatce. Dzięki niej możliwe będzie skuteczne zorganizowanie kolumn, sekcji oraz pól.

Typografia

Czcionki, jakie wykorzystamy na naszej stronie internetowej, po prostu muszą być czytelne. Jednak to nie wszystko, powinny one również oddawać charakter naszej firmy. Właśnie dlatego warto skupić się tylko i wyłącznie na dwóch typach, dzięki czemu będziemy mogli zachować całkowitą spójność, a także znacząco skrócić czas ładowania witryny.

Nawigacja

Mało kto wie, jednak nawigacja na naszej stronie to swoistego rodzaju mapa drogowej po właśnie tej witrynie. To od niej zależne jest to, czy użytkownik będzie w stanie łatwo oraz intuicyjnie się po niej poruszać. Nie możemy również nie wspomnieć o tym, że to nawigacja podpowiada użytkownikowi, jakie aspekty na stronie są ważne, a także gdzie może znaleźć interesujące go informacje. W związku z tym warto zadbać o to, aby w górnym menu zawarte były tylko i wyłącznie najistotniejsze elementy. Należy również pogrupować wszelkie elementy, gdyż jeśli tego nie zrobimy, użytkownik może czuć się nieco zdezorientowany.

Kolory

Odpowiednio dobrane barwy są w stanie poważnie zwiększyć wrażenia użytkownika. Właśnie dlatego tak ważne jest to, aby korzystać z kolorów, które się uzupełniają, a także tworzą harmonię, a także równowagę. W przypadku, gdy mamy do czynienia z blokiem tekstu, warto zastosować kontrastujący kolor czcionki oraz tła. Takie działanie sprawi, że czytanie będzie znacznie przyjemniejsze. Czy jednak z jaskrawych kolorów powinniśmy zupełnie zrezygnować? Oczywiście, że nie, są one jednak zarezerwowane tylko i wyłącznie dla niektórych miejsc, które mają skupić uwagę użytkownika, dlatego należy korzystać z nich bardzo oszczędnie.

Obrazy

Wszyscy doskonale wiemy, jak obrazy na nas działają. To je dostrzegamy jako pierwsze, a dopiero w późniejszym czasie zwracamy uwagę na tekst. W związku z tym należy zadbać o odpowiednią otoczkę graficzną na naszej stronie internetowej. Podobnie sprawa ma się z logo, które powinno spełniać kilka kryteriów. Sam proces projektowania loga nie jest skomplikowany, ale jeśli szukasz usług związanych z projektowaniem logo, warto skorzystać z profesjonalnej firmy, gdyż to ona zapewni nam najlepsze usługi. W kwestii grafik naprawdę nie należy oszczędzać, gdyż to one wywołują w użytkowniku największą liczbę emocji.

Responsywność

Nikt z nas nie korzysta z internetu, tylko i wyłącznie za pomocą komputera. Obecnie nawet na naprawdę niepozornych urządzeniach jesteśmy w stanie przeglądać różne witryny. Właśnie dlatego trzeba zadbać o to, aby nasza strona internetowa była w pełni responsywna. W przypadku, gdy użytkownik trafi na nią na swoim smartfonie, czy też innym sprzęcie i nie to, czego oczekuje, z pewnością już do nas nie wróci. Właśnie dlatego, zanim ostatecznie udostępnimy naszą stronę w sieci, należy przeprowadzić odpowiednie testy. Jakie? Jednym z nich jest właśnie zweryfikowanie, czy witryna jest w stanie samodzielnie dostosować się do szerokości ekranu konkretnego urządzenia.