Media społecznościowe rozwijają się z niesamowitą prędkością, a przedsiębiorstwa w swojej komunikacji marketingowej już dawno zaczęły stawiać na internetowe kanały reklamowe. Reklamy w systemach Google Ads, Facebook Ads, Instagram Ads, marketing w wyszukiwarkach czy inbound marketing, doskonale spełniają swoją rolę i okazują się skuteczne w promocji różnego rodzaju produktów i usług, jednak na szczególną uwagę zasługuje Influencer Marketing, który pozwala jeszcze lepiej docierać do grup docelowych i zaskakuje swoją skutecznością w budowaniu pozytywnego wizerunku marki. Czym dokładnie jest Influencer Marketing? Kim są Influencerzy i dlaczego współpraca z nimi może nam przynieść duże korzyści? 

Kim jest Influencer?

Influencerem nazywamy osobę, która prowadzi w Internecie różnego rodzaju działania i w związku z nimi, zdobywa szerokie grono odbiorców, stale śledzących jej poczynania, a często również wykazujących się zaangażowaniem, poprzez reagowanie na publikowane materiały, komentowanie ich czy nawet przesyłanie wiadomości prywatnych do samego Influencera.

Influencerem może być na przykład osoba prowadząca blog, vlog, profil na Instagramie, TikToku i innych mediach społecznościowych czy streamująca grę. Ważne jest, by osoba ta posiadała mniejsze lub większe grono obserwatorów, angażujących się w jej działania. Nazwa „Influencer” powstała od słowa „Influence” (czyli „wpływ”), symbolizującego siłę oddziaływania twórców internetowych na decyzje i poglądy ich odbiorców.

Czym jest Influencer Marketing?

Influencer Marketingiem nazywamy działania marketingowe podjęte we współpracy firmy z Influencerem, w celu promowania usług lub produktów, bądź samej marki (np. działania odnoszące się do budowania jej pozytywnego wizerunku w świadomości konsumentów). Prowadzone są w różnych kanałach społecznościowych i serwisach contentowych. Formy współpracy zazwyczaj ustalane są na początku zlecenia i to wtedy decydujemy, czy to my chcemy wyznaczyć Influencerowi obszar działania, czy jednak wolimy zdać się na jego kreatywność i pozostać na jego propozycje dotyczące reklamy… która właściwie reklamą samą w sobie nie jest!

To dlatego, że odbiorcy Influencera ufają mu, jeżeli chodzi o jego wybory zakupowe, a przekaz reklamowy od twórcy internetowego jest nienachalny, przyjazny. Sama forma działań reklamowych, podejmowanych przez Influncera, często przybiera kształt zabaw czy wyzwań, angażujących odbiorców. Influencer może na przykład w ramach współpracy, zorganizować konkurs, w którym do wygrania będzie produkt promowany przez markę, nagrać zabawny film czy stworzyć wpis, w którym produkt lub usługa, wystąpią jako naturalny element codzienności twórcy.

Influencer Marketing jest wybawieniem dla firm szczególnie w komunikacji z młodymi ludźmi – Influencerzy to idole młodego pokolenia! Współpraca z Influencerami niweluje barierę marka-konsument, pozwala dotrzeć do danej grupy docelowej i wzbudzić jej zaufanie. Na dodatek taka forma promocji jest dużo tańsza niż korzystanie z tradycyjnych form reklamowych jak reklama w TV czy prasie.

Jeżeli chcesz wiedzieć jeszcze więcej na temat Influencer Marketingu, odwiedź koniecznie stronę: https://greenparrot.pl/blog/czym-jest-influencer-marketing/, gdzie poznasz jeszcze więcej zalet Influencer Marketingu w promocji Twojej marki.