Może trudno w to uwierzyć, ale Facebook powstał w 2004 roku. To szmat czasu. Nie dziwi, że dla wielu osób jest tak samo ważny, jak wyszukiwarka Google. To medium społecznościowe jest niezwykle popularne pod każdą szerokością geograficzną, także w Polsce, dlatego warto go uwzględnić podczas przygotowywania kampanii reklamowych online.

Facebook ADS – co można dzięki niej zyskać?

Promocja na Facebooku to dobre rozwiązanie, żeby dotrzeć do potencjalnych klientów, lecz musimy odpowiednio zaplanować i przeprowadzić kampanię reklamową. Tylko wtedy działania będą miały sens, czyli zapewnią pożądany zwrot z inwestycji. To tym bardziej ważne, bo Facebook dostarcza wiele możliwości w zakresie prowadzenia różnych działań. Mogą one służyć do poprawy komunikacji wizerunkowej z odbiorcami. Pozwala to na budowanie i podtrzymywanie długofalowych relacji z użytkownikami. Za sprawą promocji na Facebooku można też po prostu pozyskiwać leady i reklamować swoje produkty/usługi.

Płatne sposoby na dotarcie do klientów

Chociaż są sposoby, żeby robić to bez inwestowania środków budżetowych, to zdecydowanie najlepiej sprawdzają się płatne kampanie Facebook ADS dla e-commerce. To rozbudowany system narzędzi, które możemy użyć do realizacji różnych – marketingowych, wizerunkowych, sprzedażowych – celów, dokładnie takich, jakie w danym momencie są dla nas najbardziej cenne i adekwatne. Niezależnie więc, czy dopiero otwieramy sklep online, czy istniejemy już długo na rynku i chcemy pozyskać kolejnych klientów lub zachęcić czymś stałych, Facebook ADS sprawdza się w każdej z tych sytuacji.

Reklamy idealnie dopasowane do grupy docelowej

Facebook Ads sprawia, że reklamy zostaną umieszczone w wielu miejscach portalu. Możemy zdecydować się na ich różny format: mobilny MarketPlace, news feed, Facebook Stories, Messenger. Co równie ważne, mogą przybrać różnorodną formę, na przykład obrazu lub materiału video. Ale to nie wszystkie opcje, bo ciekawie prezentują się reklamy w postaci kolekcji i karuzeli, dzięki czemu możemy zaprezentować klientowi konkretne produkty.

Korzystając z Facebook ADS, możemy precyzyjnie określić grupę docelową, do jakiej będzie kierowana reklama i kontrolować rezultaty, które one zapewnia. Równie istotne jest to, iż jesteśmy w stanie prowadzić efektywne działania remarketingowe, zachęcając klientów do powrotu na naszą witrynę. I co niezwykle cenne – cały czas mamy kontrolę nad budżetem, określając tryb dzienny bądź “dożywotni”, czyli do końca trwania kampanii.

Sprzedając w internecie, koniecznie powinniśmy zainteresować się tym rodzajem reklam. Łatwo je stworzyć, przynoszą wymierne rezultaty.