Wraz z postępem mediów społecznościowych oraz serwisów contentowych i w związku z ich nadal wzrastającą popularnością, szukamy nowoczesnych metod reklamy własnej firmy w Internecie. Pragniemy trafiać do konsumentów wprost, dokładnie trafiając do grupy docelowej. Jest jednakże szansa, iż nasz komunikat reklamowy nie będzie już tak skuteczny jak kiedyś, natomiast wszystko poprzez zmiany w komunikacji internetowej. Z pomocą nadchodzi Influencer Marketing – jeden spośród najszybciej rozwijających się kanałów marketingu digitalowego.

Kim są influencerzy?

Określeniem influencerów charakteryzuje się osoby prowadzące blogi oraz vlogi, konta na instagramie lub pozostałych owego rodzaju platformach – kanałach, jakie charakteryzują się dużą oglądalnością. Są przeważnie specjalistami w konkretnej branży, dzieląc się wiedzą na temat danych artykułów itp. Choć mają mnóstwo wspólnego z tzw. ambasadorami firmy, należą do klasy przywódców opinii. Tymże, co charakteryzuje influencerów od pozostałych użytkowników sieci, jest stosunkowo ogromne zaufanie klientów.

Czym jest influencer marketing?

Influencer marketing to rezultat działającej segmentacji oraz hiperpersonalizacji – wraz ze wzrostem znaczenia inbound marketingu (marketingu przychodzącego) oraz obniżeniem możliwości tradycyjnych urządzeń marketingowych (banery, pop-up, display) okazało się, iż jednym spośród najistotniejszych źródeł impulsu zakupowego dla klienta jest osobista rekomendacja, natomiast również dane otrzymywane od influencera, z którym odczuwamy typ osobistej, zapośredniczonej relacji. Więc także działania influencer marketingowe adresowane są w ogromnej mierze do liderów opinii, osób, jakie mają właśnie wpłynąć na końcową decyzję pojedynczego klienta.

Działanie Influencer Marketingu

Teraz to digital influencerzy, zdecydowanie silniej od klasycznych celebrytów, tworzą style, oddziałują na opinie ludzi oraz ich decyzje konsumenckie. Marki, jakie decydują się na współpracę ze współczesnymi, internetowymi liderami opinii dostają nie jedynie prawdziwy, przystosowany do grupy docelowej oraz angażujący content, ale też duży zakres. Dla 3/4 stałych widzów youtuber jest doskonałym zarzewiem danych w przebiegu zakupowym. Influencer marketing nie nastawia się bezpośrednio na wymianę z klientami – trafia do nich właśnie poprzez osoby, jakie mają duży wpływ na ich konwersję. Takimi influencerami mogą być celebryci, blogerzy oraz vlogerzy, natomiast również aktywni użytkownicy zamieszczający oceny artykułów w porównywarkach cenowych. Takie manewrowanie kontrahentem jest możliwe dlatego, iż klient prędzej zaufa influencerowi aniżeli firmie.

Więcej informacji o influence marketingu: https://www.bssolutions.pl/marketing/influencer-marketing-czym-jest-kim-sa-influencerzy-czy-warto-sie-tak-reklamowac