Marketing odgrywa ogromną rolę w rozwoju firmy, budowaniu marki i pobudzaniu sprzedaży. Jeśli chcesz pozyskiwać nowych klientów i sprawić, że wrócą do Ciebie po kolejne zakupy, musisz umiejętnie planować strategię komunikacji z odbiorcami oraz wiedzieć, jak wykorzystać dostępne narzędzia promocji. Jak się tego nauczyć? Podstawą może być dobry kurs marketingu. Zobacz, czy warto się na niego zapisać i czego można się nauczyć.

Dlaczego warto inwestować w kursy marketingowe?

W teorii może się wydawać, że podejmowanie działań marketingowych nie wymaga większego przygotowania. Większość narzędzi związanych np. z planowaniem płatnych kampanii reklamowych na Facebooku czy w Google jest dostępnych bezpłatnie i dla każdego. Wystarczy odpowiednio skonfigurować akcję promocyjną i… oczekiwać, że klienci pojawią się sami. No właśnie, w teorii. Jednak w praktyce podejmowanie działań marketingowych ad hoc, bez wcześniejszego wyznaczenia konkretnych celów do osiągnięcia czy precyzyjnego doboru narzędzi oraz mierników weryfikacji ich skuteczności może się skończyć jedynie „przepalaniem budżetu”.

Właśnie dlatego nie powinno się realizować działań promocyjnych w trybie „eksperymentowania” i z myślą o opanowaniu zasad marketingu online w trakcie pracy nad konkretną strategią.

Bez względu na to, czy chcesz zająć się komunikacją reklamową dla firmy, którą prowadzisz, czy myślisz o znalezieniu zatrudnienia w tej branży, zacznij od zdobycia konkretnych kwalifikacji w tym obszarze. Pomogą Ci je zdobyć profesjonalne kursy marketingowe.

W jakiej formule są realizowane kursy marketingowe?

W obecnej sytuacji na kurs marketingu najlepiej zapisać się przez internet. Powodem nie jest wyłącznie trwająca pandemia koronawirusa. Warto pamiętać, że w nowoczesnym biznesie większość zadań promocyjnych realizuje się właśnie online. Dlatego również omówienie kluczowych zagadnień z tego obszaru przebiega wygodniej podczas zajęć przez internet.

Internetowe kursy marketingowe:

  • są bardziej komfortowe niż realizowane stacjonarnie – nie musisz np. przemierzać wiele kilometrów, aby wziąć udział w długim szkoleniu. W przypadku formuły e-learningowej masz możliwość zapoznania się z materiałami w dogodnym dla siebie czasie,
  • dają szansę na przyswajanie materiału w swoim tempie i powrotu do wyjaśnień trudniejszych zagadnień,
  • łączą teorię z praktyką – możesz przetestować zaprezentowane rozwiązania, np. wykonując testową konfigurację kampanii reklamowej w systemie Google Ads czy Facebook Ads,
  • są dostępne w bardzo szerokim zakresie tematycznym – znajdziesz pomiędzy nimi zarówno kurs marketingu dla początkujących, jak i zajęcia dla osób, które chcą pogłębić kompetencje w określonym aspekcie.

Czego może Cię nauczyć kurs marketingu?

Kursy marketingowe są bardzo zróżnicowane tematycznie oraz pod kątem poziomu zaawansowania. Na rynku znajdziesz między innymi:

  • kurs marketingu internetowego od podstaw – w trakcie zajęć poznasz podstawowe narzędzia marketingowe, np. zasady tworzenia atrakcyjnych stron internetowych, przygotowywania wartościowych treści, pozycjonowania i prowadzenia kampanii online. Takie zajęcia pozwolą Ci się w stopniu ogólnym zorientować we wszystkich kluczowych zagadnieniach, jakie są związane z marketingiem i ukierunkować swoje zainteresowania,
  • kursy Google Ads – skoncentrowane wyłącznie na systemie płatnej reklamy oferowanej przez Google, zarówno w wyszukiwarkach internetowych, jak i w serwisach zewnętrznych,
  • kursy pozycjonowania – poznasz na nich zasady SEO, zarówno techniczne, jak i związane np. z optymalizacją treści na stronie www,
  • kursy social media – prezentują zagadnienia związane z promocją w mediach społecznościowych, zarówno w ramach prowadzenia fanpage’a, jak i działań płatnych,
  • szkolenia i kursy content marketing – można się na nich nauczyć podstawowych zadań związanych z przygotowywaniem treści: na strony internetowe, jak również na bloga firmowego, do publikacji zewnętrznych czy tych w mediach społecznościowych,
  • kursy inbound marketingu – można się na nich nauczyć więcej o narzędziach, które pozwalają pozyskiwać wartościowe leady bez prowadzenia „aktywnej” sprzedaży.

Jak zatem widać, zakres tematyczny, jaki prezentują kursy marketingu jest bardzo szeroki. Dlatego bez względu na to, jaki jest Twój obecny stan wiedzy, możesz odnaleźć zajęcia na odpowiednim dla siebie poziomie. Sprawdź też jakie inne szkolenia marketingowe są na topie?

A czy kurs marketingu pomoże zdobyć zatrudnienie? Zdecydowanie tak! Specjaliści w tym zakresie są potrzebni nie tylko w wyspecjalizowanych agencjach digital, ale również w „zwykłych” firmach – tych, które chcą samodzielnie zadbać o swój marketing. Warto więc w nie inwestować.