W biznesie wykorzystuje się różne kanały skutecznego dotarcia do konsumentów. Zwłaszcza takie, w których można monitorować zachowanie grupy docelowej. Media społecznościowe dają takie możliwości – odzew jest niemal natychmiastowy, a każda reakcja pozostawia po sobie ślad w sieci. Dlaczego niektórzy nadal uważają, że social media w budowaniu biznesu nie działa? Spróbujmy rozwikłać tę zagadkę.

Marketing w social mediach

Marketing w mediach społecznościowych wypracował własne narzędzia i specyficzne formy reklamy. Zwykle zaczyna się od utworzenia strony firmy lub profilu, jeśli za produktem stoi konkretna twarz. Przedsiębiorcy często decydują się na tworzenie kont firmowych, bo naśladują konkurencję. Trudno się dziwić, że chcą dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. Liczbę kont na portalach szacuje się w miliardach! Jaka jest obecnie ilość użytkowników najpopularniejszych social mediów wykorzystywanych w biznesie?

  • Facebook pierwszy raz od 18 lat stracił na popularności, ale nadal ma ponad 1,920 mln użytkowników na całym świecie.
  • Instagram ma więcej niż 2 miliardy aktywnych użytkowników miesięcznie. Umieszczenie zdjęcia oznacza o 23 proc. większe zaangażowanie odbiorców niż na Facebook.
  • Na Twitterze istnieje 1,3 miliarda kont. Pod koniec 2021 r. Twitter miał 211 milionów aktywnych użytkowników każdego dnia i 500 milionów tweetów publikowanych codziennie.
  • LinkedIn w skali globalnej ma już 740 mln użytkowników, z czego 4,4 mln kont zostało założonych w Polsce.

Jeśli zatem firma chce być widoczna w Internecie, nie możesz pominąć portali społecznościowych. Pozostaje więc pytanie: jak wykorzystać social media w biznesie, by osiągnąć wymierne korzyści?

Biznesowy serwis LinkedIn

LinkedIn to serwis, o którym mówi się najwięcej w kontekście rozwoju biznesu na szerszą skalę. Społeczność dzieli się ekspercką wiedzą i tym, jakie konkretne działania są podejmowane w obszarach Employer Brandingu czy Employee Advocacy. Struktura komunikatów różni się od postów na Facebook, czy instagramowych treści bazujących na obrazach.

Rosnąca popularność serwisu LinkedIn nie może być obojętna dla osób zajmujących się e-marketingiem. Przemawiają za tym przede wszystkim liczby. Specjaliści uważają, że poprzedni rok dla pozycji social mediów w biznesie należał właśnie do LinkedIn. Tendencje są wzrostowe i każdego miesiąca przybywa kilkanaście tysięcy nowych użytkowników.

Liczy się strategia komunikacji

W Polsce LinkedIn był wcześniej postrzegany jako serwis dla szukających pracy w marketingu, sprzedaży, finansach, czy ogólnie pojętym biznesie. Dawno jednak przestał być serwisem do publikacji CV. Aktualnie w Polsce jest 4 500 000 kont i każdego miesiąca przybywa kilkanaście tysięcy nowych użytkowników.

W mediach społecznościowych jest wszystko do prowadzenia działalności zakrojonej na skalę globalną. Jeżeli nadal uważasz, że social media w biznesie nie działa, pomyśl o zmodyfikowaniu treści. Jak to zrobić skutecznie zobaczysz na portalu socialpress.pl. Dobra strategia komunikacji to klucz do sukcesu.