Wraz z uruchomieniem swojej strony internetowej będziesz bombardowany pytaniami o to, jak radzisz sobie w zakresie SEO albo jak pozycjonujesz swoją witrynę w sieci. Jeśli teraz zagadnienie SEO wydaje Ci się nieistotne, zapoznaj się z korzyściami, jakie ze sobą niesie. Najprawdopodobniej przekonają Cię, byś zainteresował się tym tematem dla dobra swojej strony internetowej – a także swojego portfela.

Bycie na świeczniku, czyli uzyskiwanie widoczności w Google

Głównym celem SEO jest znalezienie się danej witryny jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Bowiem im wyżej jesteś – tym większe prawdopodobieństwo, że użytkownik Google czy innej wyszukiwarki trafi na Twoją stronę. Jeśli nie skorzystasz z dobrodziejstw SEO w obliczu konkurencji, która na pewno interesuje się już tym zagadnieniem, skończysz w najlepszym wypadku na drugiej zakładce Google – a tam i tak docierają tylko najbardziej dociekliwi researcherzy. Aby być skutecznym w internecie musisz być jak najwyżej – najlepiej na samym świeczniku, czyli na upragnionym pierwszym miejscu w wyszukiwaniach Google.

Trafianie w punkt, czyli docieranie do swoich klientów docelowych

Działania związane z SEO pozwalają na całkiem precyzyjne dotarcie do użytkowników Internetu, których najchętniej widziałbyś jako odwiedzających Twoją witrynę. Pozwalają one na uzyskanie uwagi osób, które poszukują najprawdopodobniej właśnie Twojej strony internetowej, korzystając z wyszukiwarki. Wysyłając e-maile, nawet do skrupulatnie wyselekcjonowanej grupy osób albo wykupując spot reklamowy nie masz pewności, że trafiasz do klientów, którzy Cię potrzebują – przy wykorzystaniu SEO możesz być tego pewien, gdyż klient sam się do Ciebie zgłosił, wypełniając okienko wyszukiwarki interesującą go treścią. Trudno znaleźć drugie narzędzie o takiej skuteczności w docieraniu do klientów docelowych.

Szeroko zakrojone zapraszanie, czyli większy ruch na stronie

Wykorzystywanie SEO powinno zapewnić zwiększenie ruchu na Twojej stronie internetowej. Co oznacza większy ruch na witrynie np. sklepu internetowego? To samo co oznacza większy ruch w sklepie tradycyjnym – wyższe przychody, a zatem potencjalnie większe zyski. Tym samym widzimy wymierne, policzalne skutki stosowania SEO – to, że zajmiemy się na przykład doborem odpowiednich słów kluczowych do naszej witryny pokaże się później w naszym portfelu. Choć wcześniej raczej na koncie bankowym.

Stawanie w szranki z lepszą bronią, czyli przewaga nad konkurencją

Z jednej strony prawdopodobne jest to, że Twoi konkurencji już podjęli działania związane z SEO – zatem jeśli Ty się nie zajmiesz tym zagadnieniem, zostaniesz daleko w tyle (na wspomnianej drugiej zakładce wyszukiwań Google) za nimi. Możliwe jest jednak, że w Twojej branży działania SEO jeszcze nie są tak popularne – tym samym zyskasz znaczącą przewagę konkurencyjną na tle rywali. Skuteczne SEO wymaga także czasu – jeśli Ty zaczniesz wcześniej, masz szansę na lepsze wyniki bazując na swoim doświadczeniu niż konkurencji, która jeszcze nie rozpoczęła przygody z SEO.

Stawianie kolejnych cegiełek, czyli budowanie świadomości marki

SEO wspomaga także w budowaniu świadomości marki. Firmy z wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania, które mają dobrze prowadzone strony internetowe, budzą większe zaufanie i są coraz lepiej rozpoznawane przez potencjalnych klientów. W dobie Internetu trudno jest zbudować solidną markę bez jej silnej obecności w sieci. Warto o tym pamiętać, planując rozwój swojego przedsiębiorstwa – że aktualnie każda dobra firma ma ważne i ugruntowane miejsce w internecie.

Lepsze niż roznoszenie ulotek, czyli dobra forma marketingu

SEO jest aktualnie uznawane za jedną z najskuteczniejszych form marketingu. Pozwala na nienachlane informowanie klientów o swojej ofercie i promowanie się w sieci. Poprawnie wykonane działania z zakresu SEO mogą być długoterminową inwestycją w dobry i skuteczny marketing. Bez nich trudno jest się wypromować efektywnie w sieci.

Wdrapywanie się na tron, czyli stawanie się ekspertem w branży

SEO może przyczynić się także do budowania wizerunku eksperta w danej branży. Poszukując informacji w sieci automatycznie uznajemy za najlepsze i najbardziej godne zaufania witryny tych przedsiębiorstw, które znajdując się najwyżej w wynikach wyszukiwania. Tych wskazalibyśmy za ekspertów w danej dziedzinie. Jeśli chcemy uchodzić za podmiot wiodący prym w branży, którą się zajmujemy, musimy wdrapywać się na ekspercki tron poprzez pięcie się coraz wyżej w wynikach wyszukiwania.