Czy słyszałeś wcześniej o drip marketingu? Bardzo możliwe, że nie, ponieważ ten rodzaj działań marketingowych w naszym kraju jest wciąż mało znany i rzadko wykorzystywany. A szkoda, ponieważ to wyjątkowo skuteczne narzędzie promocji!
Drip marketing – czym jest?
Angielskie słowo drip oznacza tyle co „kapać”, a całą frazę „drip marketing” tłumaczy się na polski najczęściej jako „marketing kropelkowy”. Ta obrazowa nazwa dobrze oddaje ideę określanych w ten sposób działań promocyjnych. Drip marketing polega bowiem na kierowaniu do konsumenta zautomatyzowanych wiadomości (tzw. autoresponderów) przez pewien okres czasu. Można więc powiedzieć, że jest to nic innego, jak zastosowanie w marketingowej praktyce zasady, że kropla drąży skałę.
Komunikaty drip są wysyłane zgodnie z opracowanym wcześniej scenariuszem odwołującym się do działań odbiorcy. Oznacza to; np. że co innego otrzymuje osoba, która otworzyła poprzednią wiadomość, a co innego osoba, która tego nie zrobiła.
Obecnie marketing kropelkowy najczęściej wykorzystuje e-mail, ale to nie jedyna możliwość. Kampanie drip można realizować również za pośrednictwem social mediów, powiadomień push (które łatwo skonfigurujesz dzięki narzędziu udostępnianemu przez https://push-ad.com/), a nawet direct mailingu, czyli tradycyjnych przesyłek pocztowych.
Drip marketing – dlaczego warto?
Kampanie drip to wielofunkcyjne narzędzie promocyjne, które możesz wykorzystywać m.in. do:
- informowania o produktach i usługach,
- zwiększania świadomości marki,
- budowania trwałej relacji z klientami,
- generowania leadów i zwiększania sprzedaży.
Dzięki automatyzacji większości działań w tego typu kampaniach, zaoszczędzisz sporo czasu i pieniędzy. Warto też przypomnieć, że drip marketing jest wciąż stosunkowo mało popularny na krajowym rynku reklamy, dlatego może być świetnym sposobem na wyróżnienie się, przykucie uwagi klienta i uzyskanie przewagi nad konkurencją. Szkoda byłoby przegapić taką okazję!
Skuteczna realizacja marketingu kropelkowego możliwa jest dzięki marketing automation, czyli automatyzacji marketingu. Aby dowiedzieć się więcej na jej temat, koniecznie odwiedź stronę: https://push-ad.com/blog/marketing-automation-co-to-jest/.
Podobne artykuły
Kategorie
- Bezpieczeństwo (7)
- Biuro (10)
- Biznes (39)
- Dom i budownictwo (19)
- Finanse (9)
- Gadżety (9)
- Gry (10)
- Internet (22)
- IT w firmie (16)
- Marketing (16)
- Marketing internetowy (43)
- Motoryzacja (14)
- Nauka (3)
- Oprogramowanie (15)
- Sprzęt (65)
- Styl życia (8)
- Technologia (40)
- Zdrowie (12)
Polecamy
Komentarze
- Specjalista Google Ads o Jak zarabiać pieniądze za pomocą swojego bloga
- wiktoria szczerbio o Jak znaleźć/namierzyć telefon po numerze IMEI?
- orzech o Zakup komputera poleasingowego – fakty i mity
- Mariolka o Idealna księga pamiątkowa. Jak powinna wyglądać?
- Artur o Fortnite, czyli doskonała gra ze stajni Epic Games