To, że estetyczna i funkcjonalna strona internetowa jest wizytówką firmy, produktu lub przedsięwzięcia napisano już tysiące razy. Internet coraz częściej staje się nie tylko ważnym ale jedynym źródłem, gdzie codziennie próbujemy uzyskać informacje na temat zakupów, podróży, różnego rodzaju porady itp. Niestety nawet najlepsza, czytelna i zaopatrzona w różnego rodzaju narzędzia strona nie spełni swojego zadania jeśli nie będzie wyszukiwana przez wyszukiwarki – z Google na czele, czyli mówiąc potocznie pozostanie całkowicie niewidoczna.

Wejścia na stronę internetową nie mogą być przypadkowe. Liczbę odsłon strony z przypadku można porównać do gry losowej – czasem ktoś trafi główną wygraną, ale myśląc logicznie trudno na to liczyć. Pozycjonowanie stron, które wyświetli adres strony po wpisaniu jednego ze słów kluczowych w wyszukiwarkę jest niezbędne, jeżeli mamy zamiar promować swoją firmę i zwiększać sprzedaż.

Pozycjonowanie stron krok po kroku

Pozycjonowanie strony internetowej najlepiej powierzyć profesjonalnej firmie. Kompleksowe usługi w tej dziedzinie świadczy digitalweb.pl. Początek współpracy to audyt i szczegółowa analiza strony, w wyniku której zdefiniowane zostają frazy i słowa kluczowe, które najczęściej wpisywane są przez internautów w wyszukiwarki. Kolejnym etapem jest wycena projektu. Kluczowym etapem jest wprowadzenie odpowiednich zmian w treści jak i w technicznych elementach strony, kóre mają na celu zwiększenie widoczności strony. Po kilku tygodniach analizowane są efekty, a digitalweb.pl przesyła klientowi miesięczny raport z przeprowadzonych działań ze wskazanymi uzyskanymi pozycjami w wyszukiwarce Google. Należy pokreślić, że pozycjonowanie stron nie jest czynnością jednorazową, lecz polega na stałej współpracy między właścicielem strony a firmą pozycjonującą. Nie wystarczy uzyskać dobrej pozycji na liście wyszukiwania, należy ją jeszcze utrzymać.

Jakie inne usługi wiążą się z pozycjonowaniem stron ?

Jedną z najważniejszych usług wspomagających pozycjonowanie stron jest stworzenie skutecznej kampanii w Google Adds. Jest to reklama nie tylko skuteczna, ale również nie wymaga ponoszenia niepotrzebnych kosztów. Opłaty za kampanię naliczane są dopiero po kliknięciu w reklamę. Reklamy takie wyświetlane są nie tylko na stronie wyszukiwarki Google ale również na stronach partnerów – na przykład na największych portalach informacyjnych typu gazeta.pl czy onet.pl.
Pozycjonowanie stron i kampanie reklamowe to pomimo poniesionych kosztów skuteczna i najtańsza forma reklamy. Koszty reklam tego typu są nieporównywalnie niższe od reklam w telewizji, radio czy drukowanych bannerów, broszur i ulotek.