Search engine optimization ma na celu osiągnięcie wysokiej pozycji witryny w organicznych wynikach wyszukiwania Google dla wybranych fraz lub słów kluczowych. Pozycjonowanie stanowi ważny element opracowywanych strategii marketingowych.

On-page a off-page

W działaniach SEO istotną funkcję spełniają media społecznościowe. W polskiej terminologii często rozróżnia się pozycjonowanie i optymalizację. W pierwszym przypadku chodzi o działania prowadzone poza stroną internetową. Optymalizacja wpływa natomiast na budowę witryny, jej content oraz strukturę. On-page i off-page bywają jednak stosowane zamiennie.

Słowa kluczowe

W ramach fraz SEO wyróżnić należy:

– generyki, składające się zazwyczaj z dwóch wyrazów;

– świeżaki, które uzależnione są od panującego w danym okresie trendu;

– evergreen, generujące stały ruch organiczny;

– produktowe związane;

– geolokalizacyjne;

– zdefiniowane przez użytkownika (wynikają one z aktualnej potrzeby, nie ma ich jednak w planerze Google Ads).

Przy optymalizacji treści należy również wziąć pod uwagę zmienną liczbę wyszukiwań w danym czasie. Pozwala to ustalić odpowiednią strategię pozycjonowania. Słowa kluczowe są koherentne z biznesowym światem. W działaniach optymalizacyjnych należy również uwzględnić sezonowość konkretnych fraz. W ustaleniu trendowości pomocny może okazać się SEMSTORM. Informacje o tym, jak pozycjonować sezonowe słowa kluczowe, dostępne są na wielu portalach związanych z marketingiem.

Korzyści

SEO gwarantuje widoczność witryny w wynikach wyszukiwania, co przekłada się na większy ruch w obrębie strony internetowej. Działania z wykorzystaniem fraz i słów kluczowych korzystnie wpływają na osiągane wyniki sprzedażowe. Opracowując strategie promocyjną, warto więc skupić się na SEO, gdyż jest to jedno z najbardziej efektywnych narzędzi, za pomocą którego można pozyskać szerokie grono odbiorców. Można również skorzystać z usług firm specjalizujących się w tej dziedzinie takich, jak np. Fabryka Marketingu.

SEO uznawane jest za jedno z kluczowych narzędzi marketingu internetowego. Bez odpowiedniej strategii w tym sektorze, trudno stworzyć atrakcyjną markę, która przynosiłaby oczekiwane zyski sprzedażowe.