Jak wiadomo sztandarowa reklama kancelarii prawnej nie jest dozwolona przez polskie prawo. Nie oznacza to jednak, że prawnicy nie mogą w żaden sposób promować swoich usług. Pod uwagę musi wziąć reguły jakie rządzą  e-marketingiem oraz etykę prawniczą…

Czy można reklamować kancelarię?

Wiele osób uważa, że nie można reklamować kancelarii. Wprost o tym mówią  Kodeksy Etyki Adwokackiej oraz Radcowskiej. Z drugiej strony nie każdy orientuje się, że oba akty prawne zostały jakiś czas temu znowelizowane. Co za tym idzie obostrzenia dotyczące reklamy kancelarii prawnych zostały dość mocno poluzowane. Nie można też nie wspomnieć o Dyrektywie 2006/123/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 12 grudnia 2006 r.  Na jej mocy zniesiono całkowity zakaz zawodów regulowanych, a więc i prawników.  Owa dyrektywa bardzo często  była cytowana w orzeczeniach sądów dyscyplinarnych w sprawie stosowania reklam przez prawników na ich korzyść.

 

Jak skutecznie i legalnie reklamować swoją kancelarię?

 

Należy zacząć od strony internetowej. Powinna ona być przede wszystkiem przejrzysta, a także  jak najbardziej przyjazna dla potencjalnego klienta. To właśnie na nią prawdopodobnie w pierwszej kolejności trafi potencjalny klient. Strona musi być oryginalna. Dobrze jeśli kancelaria  wyróżnia się spośród konkurencji. Z drugiej strony w Internecie musi prezentować się wiarygodnie i profesjonalnie.

Na swojej stronie prawnik może zmieścić  informacje o swoich usługach oraz rekomendacje od zadowolonych klientów. Warto też zamieścić kontakt do kancelarii.

 

Kolejnym wartościowym pomysłem jest prowadzanie bloga firmowego, na którym dzielimy się profesjonalną wiedzą. Warto regularnie zamieszczać merytoryczne wpisy. To bardzo pomaga wypozycjonować stronę  internetową.Po drugie bardzo często zdarza się, że  na początku potencjalny klient stara się dowiedzieć o  swojej sytuacji prawnej. W końcu najczęściej decyduje się na pomoc profesjonalisty. Możemy też skorzystać z mediów społecznościowych. Mogą to być sprofilowane reklamy czy tez umieszczanie odpowiednich postów. Oczywiście należy zadbać o to żeby nasze działania na Facebooku czy na Instagramie nie naruszały zasad zakazu reklamy.

Platforma Google Ads  również pomoże nam wypromować naszą kancelarię prawną. To narzędzie pomoże nam odpowiednio wypozycjonować stronę naszej kancelarii w Internecie, tak aby znalazła się ona na szczycie wyszukiwań w Google. Warto wiedzieć, że umiejętne korzystanie z  z Google Ads w żaden sposób nie narusza zasad etyki zawodów prawniczych.