Influencer marketing z roku na rok staje się coraz popularniejszy. W ostatnim czasie nabrał zupełnie innego znaczenia. Jeszcze kilka lat temu współpraca z twórcami opinii polegała głównie na wysyłce bezpłatnych próbek produktów. W zamian za nie blogerzy tworzyli wpisy na swojej stronie czy posty na Facebooku. Dzisiaj ta relacja jest zgoła odmienna.

Siła oddziaływania

Influencerem może zostać niemal każdy, o ile ma na siebie pomysł. Nie wystarczy modnie się ubierać, robić świetne zdjęcia, czy dobrze gotować. Osoba kształtująca opinie powinna dawać odbiorcom coś więcej. Umieć stworzyć z nimi więź i wzbudzać zaufanie. Obecnie na rynku w Polsce pojawia się mnóstwo mikroinfluencerów. To właśnie oni budują swój wizerunek w taki sposób, że internauci zaczynają się z nimi utożsamiać. Nie są to gwiazdy wielkiego formatu, a „zwyczajne” osoby, których codzienność warto śledzić. Ich kanały social media są chętnie odwiedzane, ponieważ dzielą się oni na bieżąco swoim życiem.

Siła prawdy

Mikroinfluencerzy są bardzo wiarygodni, gdyż nie stoi za nimi pełen sztab marketingowców. Często samodzielnie tworzą zdjęcia, filmy czy treści postów. Influencer, który zna się na kreowaniu wizerunku, nigdy nie podejmie współpracy z firmą, której produktów nie używałby na co dzień. Najczęściej decyduje się na podpisanie umowy z marką, z którą w jakimś stopniu jest mu po drodze. Przykładowo blogerka modowa, która reklamuje produkty do czyszczenia auta nie byłaby zbyt wiarygodna, ale gdyby pokazała w swoich postach żelazko parowe na pewno zainteresowałaby odbiorców.

Siła korzyści

Współpraca z influencerami, w porównaniu do innych narzędzi marketingowych, jest bardzo skuteczna. Za stosunkowo niewielkie pieniądze można zyskać grono nowych klientów. Co więcej, produkt jest pokazywany przez osoby niebędące gwiazdami, a co za tym idzie, reklama jest dużo skuteczniejsza i przyjemniejsza w odbiorze.

Influencer marketing ma ogromną szansę na dalszy rozwój. Za kilka lat może stać się jednym z filarów reklamy internetowej. Aby skutecznie poprowadzić kampanię z influencerami najlepiej skorzystać z usług agencji, która zajmuje się tą tematyką. Jednym z takich miejsc jest TearsofJoy.pl.