Wirtualna promocja dominuje obecnie w strategiach marketingowych większości firm, choć do niedawna to tradycyjne formy drukowane były górą. Dlaczego nie warto z nich rezygnować? Sprawdź!

Dynamiczny rozwój mediów społecznościowych sprowokował odwrócenie się do góry nogami strategii marketingowych w większości branż. Dziś firma w zasadzie nie istnieje, jeśli nie ma fanpage’a na Facebooku, strony internetowej i Instagrama. Zmiana sposobu odbioru komunikatów reklamowych spowodowała, że wielu przedsiębiorców skoncentrowało się przede wszystkim na przekazie wirtualnym. Tym sposobem, największe kampanie przeprowadza się dziś nie na papierze czy w telewizji, ale właśnie w mediach społecznościowych.

Tradycyjne formy marketingowe – dlaczego warto w nie inwestować?

Nie znaczy to jednak, że zupełna rezygnacja z tradycyjnych form marketingowych jest dobrą decyzją. Banery, ulotki i wizytówki wciąż cechują się dużą skutecznością, a w wielu sytuacjach po prostu górują nad formami wirtualnymi, ponieważ pozwalają dotrzeć bezpośrednio do określonego odbiorcy. Ale to nie wszystko – mają również wiele innych zalet. Zanim do nich przejdziemy, warto zwrócić uwagę na jedną kwestię – sukces tradycyjnych form marketingu osadza się na umiarze i dobrym designie. Tysiące słabo zaprojektowanych ulotek przyniosą zdecydowanie mniej satysfakcjonujący rezultat niż kilkanaście dobrze zaprojektowanych!

 

Tradycyjne formy marketingowe – zalety

Korzystanie z tradycyjnych form marketingowych w dzisiejszych czasach sprawdza się przede wszystkim jako komplementarna forma dla reklamy wirtualnych. Kiedy mają one przewagę nad wirtualnymi?

 

  • Na targach i wydarzeniach – podczas tego typu imprez dobry baner, plakat i wizytówki to absolutna podstawa. Wyróżnienie się wśród tłumu firm nie jest proste, a odpowiednia oprawa graficzna to najłatwiejsza droga;
  • Na wydarzeniach branżowych – w takich sytuacjach liczy się czas. Żaden szanujący się przedstawiciel firmy nie będzie przecież odsyłał kontrahenta na Facebooka. Zamiast tego, wręczy mu dobrze zaprojektowaną wizytówkę;
  • W przestrzeniach publicznych – tutaj tradycyjne formy reklamy są oczywiście bezkonkurencyjne.

 

Chcesz wydrukować jakościowe materiały reklamowe? Sprawdź https://chroma.pl/pl.