Wejście Amazona do Polski to nie tylko sposób na zaistnienie ze swoimi produktami na nowej platformie, ale także szansa na skorzystanie z wyjątkowych narzędzi do kampanii online, dzięki którym masz okazję dotrzeć do szerokiego rynku nowych odbiorców.

Otwarcie oddziałów światowego giganta w Polsce zyskało sporą rzeszę entuzjastów. Nic w tym dziwnego, skoro Amazon notuje ogromne obroty – w 2019 roku wyniosły one ponad 2,2 mld, a zysk osiągnął wartość ponad 61 mln! Nie da się ukryć, że jest to też ogromny potencjał reklamowy dla e-commerce – Amazon to nie tylko platforma sprzedażowa, ale również cały ekosystem reklamowy. Dlatego, jeśli do tej pory wybierałeś reklamy na Google oraz Facebooku i chcesz promować swój e-commerce jeszcze skuteczniej, to sprawdź, co ma do zaoferowania Amazon i Amazon Ads. To zdecydowanie się opłaca!

Korzyści z platformy sprzedażowej

Sprzedawanie za pośrednictwem Amazona pozwala dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. Choć aktualnie w Polsce serwisami, które wybieramy do zakupów, są Allegro, czy OLX, to statystyki Amazona nie pozostawiają złudzeń. Ma on ponad 300 milionów użytkowników. Wielu konsumentów od razu zaczyna poszukiwania wybranego produktu na stronie Amazon, zamiast posłużyć się w tym celu wyszukiwarką Google. Znaczna część konsumentów decyduje się na korzystanie z tej platformy, by odkrywać nowe marki i produkty. Tym samym obecność na Amazonie ze swoimi produktami, już jest doskonałym sposobem na zwiększenie widoczności marki i pozyskanie nowych klientów – nie tylko w Polsce, ale i na całym świecie.

Kampanie sprzedażowe na Amazonie

Do tej pory do kampanii sprzedażowych online najczęściej wybierane były takie miejsca jak social media: Facebook, Instagram , a także Google Ads. Dziś zaraz za Facebookiem i Google Ads, to właśnie system Amazona jest jednym z największych i rozwijających się najszybciej. Tym samym obecność na platformie, jak i działalność związana z reklamami może być niezwykłą okazją do wybicia się ze swoją ofertą.

Dla kogo?

Amazon oferuje system reklamowy, który jest korzystny dla mniejszych sprzedawców, jak i światowych gigantów. Dzięki temu możesz samodzielnie ustawić reklamy na swoje produkty, a także zlecić ich ustawienie tym, którzy się specjalizują w kampaniach online. To sprawia, że reklamowanie się na Amazonie jest dostępne tak naprawdę dla każdego, kto chce dotrzeć z produktami do nowych odbiorców.

Targetowanie reklam

W Amazonie można targetować reklamy korzystając ze słów kluczowych, produktów, kategorii, podobnych odbiorców, czy poprzez zachowania użytkowników portalu. W zależności od tego, czy zajmujesz się reklamami samodzielnie, czy chcesz je zlecić wyspecjalizowanej firmie, możesz wybrać dwa rodzaje ustawiania reklam – automatyczne i manualne. Automatyczne rozwiązanie będzie idealne dla osób początkujących – to system i jego algorytmy wybiorą najlepszą wersję kampanii dla Ciebie. Targetowanie manualne to wersja dla tych, którzy chcą mieć większą kontrolę nad całą kampanią i wiedzą, do jakich klientów najbardziej chcą dotrzeć.

Rodzaje reklam

Jakie reklamy można ustawić na stronie Amazona? Do wyboru jest naprawdę wiele możliwości! Począwszy od reklam, które umożliwiają umieszczenie produktów na samym szczycie lub dole wyników wyszukiwania z informacją „sponsored”, poprzez reklamy remarketingowe, skończywszy na reklamach video. Opcje są na tyle rozbudowane, by łatwiej było trafić do odbiorców, których potencjalnie zainteresuje dany produkt, a także tych, którzy przeglądali już oferty podobnych produktów, jednak jeszcze nie podjęli ostatecznej decyzji zakupowej. Co ciekawe, w przyszłości planowany jest także format reklam audio.

Reklama na Amazon otwiera nowe możliwości dla firm, planujących systematyczny rozwój i wypłynięcie na szerokie wody ze swoją ofertą. Nie warto ignorować pojawienia się tej platformy, tylko zawczasu sprawdzić, jak można wykorzystać jej możliwości do rozwoju swojej firmy. A tych jest naprawdę wiele! Od zwiększania widoczności marki, poprzez docieranie do nowych klientów, a skończywszy na podnoszeniu sprzedaży.