Masowa wysyłka SMS, oferowana przez takie platformy, jak https://mprofi.pl/, to obecnie bardzo często poruszany temat. Już nie tylko wielkie przedsiębiorstwa, ale też małe i średnie firmy zdają sobie sprawę z faktu, że powinny korzystać z nowinek technologicznych. W ten sposób zapewnią najwyższą jakość i skuteczność kontaktu z klientem.

Pojawiają się jednak liczne pytania o to, jak wdrożyć różnego rodzaju ambitne plany związane z kontaktem SMS-owym. Co zrobić, żeby jednocześnie wysłać SMS-a do dziesiątek osób? Czy można jeszcze bardziej zautomatyzować ten proces? Wszystkiego dowiecie się poniżej!

Platforma do masowej wysyłki SMS to podstawa

Samodzielne wysyłanie setek wiadomości jednocześnie z poziomu telefonu może być uciążliwe i czasochłonne. W szczególności, jeśli zależy nam na przykład na segmentowaniu odbiorców czy gromadzeniu danych analitycznych. Z pomocą przychodzą specjalne platformy do masowej wysyłki SMS. Dzięki nim nie trzeba nawet sięgać po telefon, ponieważ można zaplanować wysyłkę z poziomu swojego komputera czy laptopa.

Wygodny edytor treści pozwoli szybko i sprawnie opracować wiadomość. Cały proces jest bardzo szybki i wygodny, dlatego decyduje się na niego wiele firm, które chcą prowadzić komunikację SMS-ową z dużymi grupami odbiorców.

Nie trzeba umieć programować, aby poradzić sobie z obsługą platformy SMS, jako że z reguły wszystkie działania ze strony użytkownika są przeprowadzane za pomocą intuicyjnego interfejsu graficznego. W praktyce oznacza to, że masową wysyłką SMS może skutecznie zająć się praktycznie każdy, od pracowników działu marketingu, po samego właściciela firmy.

Cały proces można zautomatyzować dzięki integracjom

Jest wiele branż, w których w ciągu jednego dnia trzeba wysyłać setki SMS-ów do klientów, ale niekoniecznie w tym samym czasie, tylko po wykonaniu przez nich określonych działań. Chodzi tutaj chociażby o powiadomienia o złożeniu zamówienia, zmianie jego statusu czy wysyłce. Bez obaw – również w tym przypadku nie trzeba spędzać długich godzin nad telefonem, ponieważ wysyłkę takich komunikatów da się zautomatyzować.

Jedyne, co trzeba zrobić, to skorzystać z integracji platformy SMS z innym narzędziem, czy to przeznaczonym głównie do automatyzacji procesów biznesowych, czy np. będącym oprogramowaniem dla sklepów internetowych, które wyposażono w tego typu funkcje jako dodatek.

Tak czy inaczej, po dokonaniu integracji zwykle wystarczy tylko przygotować wzór wiadomości i wskazać, po spełnieniu jakiego warunku (np. zmianie statusu zamówienia na „wysłane”) ma zostać wysłana. Wtedy za każdym razem, kiedy warunek zostanie spełniony, wiadomości będą wysyłane automatycznie, bez konieczności podejmowania dodatkowych działań przez pracowników.

Oznacza to ogromną oszczędność czasu i energii. Wiadomości mogą zawierać tzw. pola dynamiczne, czyli fragmenty szablonu które przy wysyłaniu wiadomości będą podmieniane na dane dotyczące danego obiorcy. W związku z tym można zautomatyzować wysyłanie również bardzo spersonalizowanych komunikatów, zawierających np. imię, numer zamówienia, datę i inne tego typu aspekty.