Masz dobrze zoptymalizowany e-commerce pod kątem technicznym, ścieżka zakupowa jest intuicyjna i osiągasz wysokie pozycje w rankingach wyszukiwania, a mimo wszystko sprzedaż nie generuje satysfakcjonujących przychodów? Problemem może okazać się niska atrakcyjność oferty na tle konkurencji. Podpowiadamy, w jaki sposób analiza sklepu i monitoring cen konkurencji mogą pomóc w przekonywaniu klientów do swojej oferty.

Czym jest automatyczna analityka e-commerce?

Automatyczna analityka e-commerce polega na bieżącym zbieraniu danych na temat ofert konkurencji, wysokości cen, dostępności produktów, podejmowanych przez nią działaniach promocyjnych oraz rankingów porównywarek cen. Działaniem, jakie można podjąć dzięki pozyskanym danym jest między innymi prowadzenie skutecznej polityki cenowej, która pomoże zwiększać przychody ze sprzedaży, podnosić swoje pozycje w rankingach porównywarek cenowych i wynikach wyszukiwania w marketplace’ach, zatrzymywać dotychczasowych klientów czy pozyskiwać nowych.

Czy rzeczywiście potrzebujemy automatycznych narzędzi do monitoringu konkurencji?

Ilość danych, które trzeba przeanalizować, jest nie tylko ogromna, a w dodatku zmienia się bardzo dynamicznie. Wpływają na to m.in. bardzo duża konkurencja, bogate portfolia produktów konkurencyjnych sklepów oraz podejmowane na bieżąco działania promocyjne. W związku z tym ręczna analiza danych na temat konkurencji może okazać się syzyfową pracą, gdyż mogą one ulegać zdezaktualizowaniu jeszcze przed zakończeniem pracy i sporządzeniu raportu.

Automatyczne narzędzia, np. od https://dealavo.com/pl/, które wspierane są również pracą specjalistów z zakresu strategii cenowej w e-commerce, będą na bieżąco dostarczać Ci aktualne dane na temat ofert konkurencji, dzięki czemu będziesz mógł prowadzić skuteczną politykę cenową, optymalizując ceny produktów w swoim sklepie internetowym.

Czy skuteczna polityka cenowa musi wiązać się obniżkami?

Podkreślamy – optymalizacja ceny nie musi równać się z jej obniżaniem. Celem prowadzenia skutecznej polityki cenowej jest zwiększenie zysków ze sprzedaży, a to można osiągnąć również poprzez podniesienie ceny. Kiedy? Choćby w sytuacji, kiedy u konkurencji występuje chwilowy brak towaru, poza Tobą nikt nie sprzedaje danego dobra lub Twoja aktualna oferta jest wyraźnie niższa od konkurencyjnych. Podnosząc cenę w takich sytuacjach nie stracisz pozycji w rankingach porównywarek ani klientów, którym zależy na najniższej ofercie.

Nie jesteś przekonany? Dokonaj darmowej analizy sklepu

Darmowa analiza sklepu, którą oferuje Dealavo – Analityka e-commerce, pokaże Ci, jak wiele danych możesz wykorzystać w prowadzeniu w celu zwiększenia przychodów ze sprzedaży. W czasie darmowej analizy dowiesz się:

  • jak wypada Twój sklep na tle konkurencji;
  • kto z konkurencji proponuje najniższą ofertę;
  • jak duży jest rynek, na którym działa Twój biznes;
  • jakie możesz podjąć działania, aby przekonywać klientów do swojej oferty.

Jeśli dzięki darmowej analizie swojego sklepu przekonasz się do monitoringu cen e-commerce, będziesz odnosić długoterminowe korzyści w postaci możliwości bieżącego dostosowywania swojej polityki cenowej do działań konkurencji oraz sytuacji na rynku.